איך תתרגלו מיינדפולנס בעצמכם בזמנכם הפנוי

איך תתרגלו מיינדפולנס בעצמכם בזמנכם הפנוי

המאמר באדיבות https://mindfulness4u.co.il

היום ניתן לשמוע יותר ויותר אנשים אשר מתרגלים מיינדפולנס על בסיס יום – יומי. מדובר על תרגול פשוט וקליל, שכל אחד יכול לבצע אותו ללא שום צורך באביזרים מיוחדים או בתנאים ספציפיים. ניתן לתרגל מיינדפולנס בכל מקום, בכל זמן ובכל מצב. למעשה, אין צורך ביותר מדי הסברים מפורטים או שיטות תרגול מסובכות, בסך הכל יש צורך להיות כאן ועכשיו. למשל, רוב האנשים שנוסעים באוטובוסים או ברכבות על בסיס יום – יומי, נוטים להעביר את הזמן בבהייה בפלאפון שלהם, בקריאת עיתון או בנמנום. אך למעשה, זהו הזמן המושלם ביותר לתרגל מיינדפולנס ולנצל את הזמן המת הזה, בתור זמן יקר ערך.

כיצד לתרגל מיינדפולנס בחיי היום – יום?

כאמור, מדובר על תרגום הדורש פשוט להיות נוכח ברגע. הכוונה היא להפסיק לבהות בפלאפון ולהפסיק לרגע את ההתכתבויות בוואטסאפ. ניתן לראות את התרגול בתור זמן איכות עם עצמכם, ללא שום יכולת להיעלם במדיות החברתיות השונות או להישאב לשיחה חסרת משמעות עם אדם כזה או אחר. התרגול כולל פשוט תשומת לב לכל מה שקורה מסביבכם, ללא שום שיפוטיות או ביקורתיות. תנסו להסתכל על העולם מהצד, להתבונן על האנשים שמקיפים אתכם באותו הרגע ולראות אילו תחושות או רגשות הם מעוררים בכם. זהו השלב הראשוני – להבין מה אתם חושבים ומה אתם מרגישים באותו הרגע. רובינו מפספסים את הנקודה הזאת, ומתחילים ישר לפעול על הרגשות האלו ללא שום אבחנה. אך למעשה התבוננות בהם יכולה לאפשר מרווח פעולה רחב יותר. תארו לכם מצב שבו תוכלו להתבונן ברגשות שלכם מהצד, להבין מהיכן הם נובעים, מה מלבה אותם וכיצד ניתן להתמודד עמם. תארו לעצמכם כמה כוח ועוצמה פנימית תוכלו להפיק רק מההבנה הזאת.

לסיכום, כל אחד יכול לתרגל מיינדפולנס בכל מקום ובכל מצב. אין צורך באביזרים מיוחדים או תנאים מסוימים לצורך ביצוע התרגול, מספיק להיות מודעים לעצמכם ולהתבונן בתשומת לב לכל מה שקורה בכם ומסביבכם. יש צורך להתבונן על הרגשות והמחשבות שעולות בכם, לתת מקום גם לרגשות ותחושות פחות חיוביות ובעיקר להיות סלחניים יותר כלפי עצמכם וכלפי הסביבה שלכם.

אולי יעניין אותך גם טיפול טבעי בחרדה

כתוב/כתבי תגובה