אפשר לומר שיש שני כלים עיקריים למדוד איכות של אנשי מקצוע בתחומים שונים. ישנם כלים מדידים מבחינה כמותית, הדוגמא הקלאסית היא אנשי מכירות. אנחנו יכולים למדוד את איכותם על פי כמות המוצרים שהם מוכרים פר הזמן שהם משקיעים בתהליך המכירה וכמה כסף הם הכניסו כך לעסק שלהם. וישנם כלים איכותיים, אנחנו לא יכולים למדוד חוקר על פי כמות המחקרים שלו, אלא על פי איכותם.
כשאנחנו רוצים למדוד איכות של מובילים בחברת הובלות, אנחנו כנראה נשתמש באופציה האיכותית ולא הכמותית. אין משמעות אמיתית לכמות ההובלות שהוא ביצע, כי יכול להיות שהוא ביצע אך ורק הובלות קטנות, יכול להיות שהוא ביצע הרבה הובלות ובחלקן הגדול, החפצים לא הגיעו שלמים. לכן יש חשיבות לשאלת האיכות, איך המוביל עובד עם הלקוחות שלו, איך הוא מעניק להם שירות, ומה התוצאה של ההובלות שהוא ביצע.
למשל, אנחנו יכולים לקבוע איכות של מוביל על פי השאלה, האם הוא מגיע בזמן למקום ומתחיל לבצע את העבודה במועד שנקבע עמו. בצורה כזו אנחנו יכולים לדעת האם העבודה תתבצע במהרה ואנחנו לא נבזבז זמן יקר ואולי אפילו נידרש לעלויות נוספות.
אנחנו יכולים לקבוע איכות של מוביל על פי דרך העבודה, עד כמה היא יעילה, מסודרת ומאורגנת, על מנת שהיא תוכל להסתיים בתוך זמן קצר מאוד. אם מוביל עובד לא יעיל ולא נכון, סביר להניח שהעבודה תימשך זמן רב, וזה יהיה לחינם.
עוד פרמטר שיכול לעזור במדידת איכות העבודה של המובילים הוא, עד כמה המוביל דואג שכל החפצים יצאו בשלום ויגיעו בשלום. מן הסתם, הם צריכים לא רק להגיע שלמים, הם גם צריכים להגיע במלואם, כלומר ששום חפץ לא ייאבד בדרך.
כלי נוסף למדידת איכות של מובילים היא עד כמה הם מספקים שירות עודף, למשל, אריזות, למשל, שימוש באמצעים נלווים, הרכבה ופירוק. דברים שאנחנו לבד לא יכולים לעשות בהכרח ואם נעשה זה ייאלץ אותנו לבזבז זמן יקר.
בסופו של דבר, איכות של מובילים נקבע על פי השאלה עד כמה תהליך ההובלה מתבצע ביעילות, מהירות ובצורה שקולה ומדודה.