משפחות רבות נוהגות לערוך קניות מרוכזות ברשתות השיווק הגדולות אשר יש להן סניפים רבים באזורי התעשייה ובמרכזי הערים, או באמצעות האינטרנט אחת לשבוע, לשבועיים או על פי הצורך שלהם.
הם נוהגים לעשות חשבון פחות או יותר מהן הכמויות שהם צורכים בין קניה לקניה וכך מחליטים מה וכמה לרכוש מכל מוצר.
רכישה מרוכזת של מצרכי מזון
כשמבצעים רכישות מרוכזות, אף פעם אי אפשר לדייק ובמקרים רבים לאחר כמה ימים קיים צורך בביצוע השלמות של מוצרים ספציפיים שנגמרו בבית כמו לדוגמה יוגורט, חלב או לחם.
לקוחות רבים מבצעים את הקניות הללו של ההשלמות במינימרקטים השכונתיים. לאור התחרות בין רשתות השיווק השונות המחירים של כל אחד מהפריטים במינימרקט יהיה בדרך כלל מעט יקר יותר ולכן סוג זה של לקוחות מבצע במינימרקטים בדרך כלל רכישות קטנות בלבד, כיוון שעבור קניה קטנה מיותר להגיע שוב לסופרמרקטים הענקיים. עיצוב חנויות נוחות שיהיה מזמין ויעיל עשוי להגדיל את קהל הלקוחות בחנות.
רכישה במינימרקט השכונתי
קיימים גם לקוחות אחרים, שאינם בעלי רכב ולכן אינם נוהגים לרכוש ברשתות השיווק. או לקוחות המעדיפים לבצע רכישות קטנות בהתאם לצורך שלהם ביום יום. הם אינם אוהבים לאגור כמה חבילות של פסטה, או כמות גדולה של גבינות אלא רוכשים פריטים במינימרקט השכונתי אחת לכמה ימים על פי הצורך שלהם.
במינימרקט השכונתיים אפשר לקנות בדרך כלל את כל סוגי המזון. מוצרים יבשים כמו קטניות, עוגיות וכו', לחמים ופיתות, מוצרי חלב, ירקות ופירות, חומרי ניקוי וכו'. החנויות הללו מעניקות מענה לכל צורך של דיירי הסביבה הקרובה ולכן ההימצאות שלהם היא חשובה.
עם תכנון קמעונאי נכון, כל המוצרים מוצגים בדרך כלל באופן מסודר, הלקוחות יודעים איפה ממוקם כל פריט, הם חולפים על פני כל מוצרי המזון כדי להגיע לאזור של סוגי הלחם השונים, הביצים ומוצרי החלב. גם רכישות של ירקות או פירות כשהצורך הוא כמויות קטנות, אפשר לקנות במינימרקט השכונתי.
עדיין יש צורך במכולות ובמינימרקטים כדי שהתושבים לא יטריחו את עצמם עבור רכישה של פריטים בודדים לרשת הקמעונאית הממוקמת באזור התעשיה ובכל מקרה במרחק נסיעה משמעותי מהשכונה.