כאשר אנחנו דנים בעניין פסילה מנהלית, אנחנו למעשה דנים בשאלה של מי ראשי לפסול את רישיון הנהיגה של האזרח לפני הינתן פסק דין בפני שופט. כאשר קצין משטרה בדרגת מפקח ומעלה ראשי לפסול רישיון נהיגה של אזרח עוד טרם פסק זאת בית המשפט. יחד עם זאת ראשי הקצין לפסול את הרישיון לזמן מוגבל המחולק לפרקי זמן של – 30 ימים, 60 ימים ו- 90 ימים. אנחנו לומדים זאת מתוך סעיף 50 לפקודת דיני התעבורה שאומר לעניין פסילה מנהלית, שלא ניתן לפסול את רישיון הנהיגה של האזרח ללא הגבלת זמן, אלא יש להגיש כתב אישום כמו גם פסילה מנהלית תיעשה רק על ידי קצין משטרה כאמור.
דגשים נוספים לעניין פסילה מנהלית
מעבר לזה שיכול וראשי קצין משטרה לפסול את רישיון הנהיגה של נהג, אך רק כאשר עבר את אחד מן עבירות התעבורה הבאים: כשאר עבר הנהג על אחת מעבירות התעבורה החמורות כפי שהן מצוינות בדיני התעבורה, וכן כאשר נהג היה מעורב בתאונת דרכים. יחד עם זאת יש מקום להגיש בקשה לביטול פסילה מנהלית, זאת על ידי פניה לבית המשפט לתעבורה שידון בבקשה זו. בשלב זה עדיין מוגדר הנהג ממנו נלקח הרישיון בחזקת חפות משום שעדיין לא הוגשו כנגדו כתב אישום ומשום כך איננו אדם מורשע.
סיכום דבר
ישנם מקרים בהם יכול וראשי רק שוטר בדרגת קצין ראשי לפסול רישיון של נהג כאשר עבר אחת מעבירות התעבורה החמורות כפי שהן מצוינות בחוק דיני תעבורה, וכן כאשר נהג היה מעורב בתאונת דרכים. יחד עם זאת החוק מגדיר כפי שמצוין בסעיף 50 בדיני תעבורה כי ישנה הגבלה של זמן המחולקת לפרקי זמן מוגדרים של 30 ימים, 60 ימים ו- 90 ימים, זאת על פי חומרת העבירה אותה ביצע הנהג. כאשר קורה ונפסל רישיונו של נהג, אכן יש מקום להגיש בקשה לעניין פסילה מנהלית בכדי לבטל את הפסילה, וזאת עוד בשלב בו הנהג הוא בחזקת חפות, כשעדיין לא הוגשו כנגדו כתב אישום והוא איננו מורשע בדין.
>למידע נוסף בקרו באתר של עורך דין תעבורה אלי אנושי