כיום אין כמעט אף מערכת, "טיפשה ומכנית" ככל שתהיה, שלא עובדת עם מערכות אוטומטיות, או במילים אחרות: מחשב. את המחשב מתרגמת תכנה, שאיתה מתקשר איש התחזוקה והתפעול. כלומר אותו איש תחזוקה לא כותב קוד, אלא מדבר בעברית / אנגלית / סינית או כל שפה אחרת, עם המערכת. בשל כך, יש צורך בתכנה שמתאימה לבקרים המתאימים. התבלבלתם? שניה, נסביר הכול.
מה צריך כדי שהמערכת שלכם / הבקרים של המערכת שלכם – יעבדו כמו שצריך
כאמור כל מערכת עובדת בצורה חצי אוטומטית וכדי שתהיה יכולת התערבות אדם, לצורך העניין בפעילות של משאבות מים ענקיים או מערכת ביוב גדולה, יש צורך במערכת תקשורת בין אדם למשאבה. את זה עושה המחשב, כמתווך, והתקשורת נעשית באמצעות תוכנה הברורה לשפת האדם. הבקרים הללו, אותן נקודות שקובעות למערכת מתי לעבוד, מתי להכריז על חרום, מתי לעצור, וכו' – כל אלו מופעלות על ידי תכנה, שמדי שנה מתעדכנת. לכן, חשוב לעשות הגדרות תכנה לבקרים פעם בשנה לפחות.
מה זה אומר הגדרות תכנה לבקרים ומי עושה אותן
הגדרות תכנה לבקרים היא בעצם חלק מהתחזוקה השוטפת של המערכת. אותה מערכת מפעילה את המשאבה, ואם יש דרכים חלקות ומתוחכמות יותר לעשות את העבודה מבלי שתהיינה תקלות, אז עדיף לשדרג את התוכנה. זה אומר שהמערכת תדע לבד מתי לעבוד, מתי לא, להתריע על צורך בהחלפת חלקים, ועוד. חלק מהתחזוקה, כמו לשדרג אטמים או חלקי חילוף, זה גם לעדכן את התוכנה. מי שעושה את זה הוא בעל מקצוע מומחה, שיש לו ניסיון וידע במערכות אלו, והוא מבין גם בשפת הקוד, גם בחלק הטכני של המערכת הפיזית עצמה, וגם בשדרוגים והתקנתם. חשוב לעבוד עם מישהו מומחה בתוכנה הספציפית, שיש לו רישיון לעבוד. זה יחסוך לכם כאבי ראש ויעלה לכם הרבה פחות. אגב, חברת האספקה אמורה לתת לכם את השירות הזה במסגרת רכישת והתקנת המשאבה.
חשוב מאד לא להתקין או לנסות לתקן ולשדרג את המערכת אצל אנשים לא מורשים. זה עלול לעשות נזק של אלפי שקלים במקרה הטוב, ולמה? אם קניתם אצל יבואן מורשה את המערכת, הוא צריך לתת לכם שירות וכדאי גם להתעקש על ביטוח של 24 שעות ביממה.