באמפרים הם הגבהה באמצע הכביש והוא נקרא גם במפר. קיימים סוגים רבים של במפרים אך המטרה של כולם היא אחידה, להכריח את הנהג להאט את מהירות נסיעתו, עקב סוג הדרך שבה הוא נוסע.
מיקומם של פסי האטה
פס האטה מותקן בדרך כלל בכבישים עירוניים ולפני מקומות שיש בהם הרבה הולכי רגל וילדים. פס ההאטה הוא גבוה או מאסיבי ולכן הנהג מחויב לנסוע במהירות נמוכה משמעותית. הנושא חשוב במיוחד עברו נהגים שמגיעים לעיר לאחר שנסעו במהירות בדרך המהירה וכעת מחויבים להתאים את המהירות שלהם לתנאי הדרך. מהירות הנסיעה בקרבת פסי ההאטה היא סביב 50-20 קמ"ש.
פס האטה הוא בעל תפקיד נכבד ביותר במלחמה בתאונות דרכים ואפשר לראות באופן סיסטמתי את היעילות שלו ואת העובדה שבזכותו נמנעו תאונת דרכים קשות בערים השונות, כיוון שפסי ההאטה הפחיתו באופן מהותי את הסיכונים הקיימים בכבישים הללו.
איכותו של פס האטה
בעבר פס האטה נבנה רק מבטון, באמצע הכביש או במיקום הספציפי של מעבר חציה וכך יצר שטח מוגבה באופן משמעותי. בשנים האחרונות מתקינים במקומות רבים יש פסי האטה מגומי או מפלסטיק ייעודי לכך. מדובר בחומרים שהם איתנים ומאד עמידים ולכן מבצעים את הפעולה הנדרשת בכל מקום שבו הם מותקנים. העובדה שהם קיימים בגווני שחור וצהוב מבליטה את קיומם ולכן לנהגים אין ברירה אלא לנסוע הרבה יותר לאט.
התקנה של פס האטה
התקנה של פס האטה היא פעולה פשוטה יחסית ולכן אנשי המקצוע אשר מומחים בכך, מבצעים את ההתקנה הנדרשת תוך פרק זמן קצר מאד בכל כביש. בדרך זו הם מתקינים בזה אחר זה כמה פסי האטה על פי הזמנת הרשות המקומית.