החזרי מס לשכירים – איך זה עובד?

החזרי מס לשכירים – איך זה עובד?

נהוג לחשוב שרק עצמאים זכאים להחזרי מס. מאחר והם מגישים דוח שנתי על ההכנסות שלהם מדי שנה, בעוד ששכירים משלמים מס הכנסה דרך המעסיק, אז הרבה מאוד אנשים נוטים לחשוב שהם לא זכאים לקבל החזרים. 

אך זו טעות והרבה אנשים מאבדים בגללה את הזכות לקבל בחזרה, לא מעט כסף. אנחנו יכולים למצוא באינטרנט ובמקורות אחרים, עצות ופרסומים לשכירים איך עושים החזר מס לבד לצד האפשרות לבצע החזרי מס דרך אנשי מקצוע, קרי רואי חשבון ויועצי מס. בדיקה פשוטה לפעמים מאפשרת לגלות, שאכן מגיע להם סכומי כסף גדולים, אותם הם שילמו במהלך השנים לא בצדק. 

החזרי מס מבוססים על הרעיון שכל אחד מאיתנו משלם מס הכנסה על ההכנסות שלו, אך הרבה פעמים אנחנו זכאים להנחות שונות, בזכות נקודות זיכוי להן אנחנו זכאים מסיבות שונות. למשל, נקודות זיכוי עקב שינוי מצב משפחתי, שינוי מיקום מגורים ועוד. כמו כן, אנחנו זכאים להחזרי מס, בגלל שינוי במקום העבודה אשר הביא גם לשינוי בהכנסות שלנו. בהתאם אנחנו צריכים לשלם מס הכנסה בצורה מעט שונה. 

כיצד שכירים יכולים לקבל החזר?

כל מה שעל שכירים לעשות, זה להגיש בקשה להחזר מס בהתאם להכנסות שלהם ובהתאם לתשלומי המס השונים שהם שילמו במהלך הזמן. זה צריך להיות מקביל, כלומר בקשת ההחזר צריכה להיות מותאמת לאופי התשלום וההכנסה. על מנת להוכיח שאכן יש מקום לקבל כאן החזר מס מסוים. 

חשוב להדגיש, בכל מקרה יש להגיש את הבקשה בשנת המס הרלוונטית. אפשר לעשות זאת באמצע השנה, ביחס לשנה הקודמת, כאשר כל המסמכים נמצאים אצל השכירים והם יכולים להציג את הנתונים בצורה מסודרת ונכונה. כך הם יוכלו לספק את המידע הרלוונטי לצורך קבלת ההחזר.

כתוב/כתבי תגובה